søndag den 15. februar 2015

Åh abe.....






Der er en del, der syntes denne abe minder meget om Peter Pedal, og laver man en google søgning på en hæklet Peter Pedal, er dette også det første der kommer frem.

 Jeg har lavet disse aber i lidt forskellige udgaver. Den øverste er lavet i dobbelt garn på nål 4,5 med almindeligt bomulds garn.
 Så lavede jeg de to nederste på nål 3 også i bomuldsgarn, min søn syntes at øjnene var for udstående, på den blå, så pigen fik sikkerheds øjne på i stedet for.
Så fik jeg et ønske på samme abe, bare uden tøj, men med hæklede øjne, jeg lavede lidt om i øjnene så de ikke blev så udstående.

Den oprindelige opskrift uden tøj er herfra, det er en gratis opskrift på Engelsk. Tøjet og øjnene fik jeg inspiration fra på denne danske side. Det eneste jeg lavede om ved øjnene på den helt brune abe, var at undlade den sidste omgang.

Det er jo kun fantasien der sætter grænser, med hensyn til farvevalg, og man kan jo også vælge at sætte hale på.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar